Een belangrijke voorwaarde voor een effectief zoektraject en een succesvolle MBI transactie is dat u de markt ingaat met een gefocust zoekprofiel. Een zoekprofiel dat optimaal aansluit op uw ervaring en toegevoegde waarde. Die focus is ten eerste belangrijk voor u zelf, maar uiteraard ook voor alle andere partijen die in uw overnameproces worden betrokken.

U moet heel goed weten aan welke criteria het bedrijf, dat u wilt overnemen, voor u moet voldoen. Doordat u een duidelijk beeld heeft van het gewenste bedrijf en een visie op uw rol daarin, bent u in staat gericht te zoeken, andere partijen (zoals de DGA en de bank) te overtuigen en weloverwogen keuzes te maken.

Een belangrijke voorwaarde voor een effectief zoektraject en een succesvolle MBI transactie is dat u de markt ingaat met een gefocust zoekprofiel. Een zoekprofiel dat optimaal aansluit op uw ervaring en toegevoegde waarde. Die focus is ten eerste belangrijk voor u zelf, maar uiteraard ook voor alle andere partijen die in uw overnameproces worden betrokken.

U moet heel goed weten aan welke criteria het bedrijf, dat u wilt overnemen, voor u moet voldoen. Doordat u een duidelijk beeld heeft van het gewenste bedrijf en een visie op uw rol daarin, bent u in staat gericht te zoeken, andere partijen (zoals de DGA en de bank) te overtuigen en weloverwogen keuzes te maken.

Focus

Voordat wij u kunnen introduceren bij bedrijven waar opvolging speelt, stellen wij ten eerste uw zoekprofiel samen met u op.

In deze fase stellen wij samen met u vast bij welke (type) onderneming uw capaciteiten en ervaring het beste tot zijn recht komt. Uw MBI profiel moet, naast een informatief doel, ten eerste ook een commercieel doel dienen, namelijk het aantrekken van bedrijven die bij u kunnen passen en geschikt zijn voor een management buy in. Door deze gedegen voorbereiding en het aanbrengen van focus bent u beter in staat de juiste afwegingen te maken tijdens een MBI transactie. De focus die wij samen met u aanbrengen zorgt er bovendien voor dat u

  • Voldoende breed kunt zoeken;
  • Keuzes kunt maken in de door ons aangereikte bedrijven;
  • DGA’s zich in uw criteria herkennen;
  • en dat u zich duidelijk onderscheidt van andere MBI-ers in de markt.

MBI orientatie

Indien uw zoekprofiel nog niet duidelijk is en u daarnaast wellicht ook meer inzicht wilt in uw eigen ondernemersprofiel en MBI kansen, dan kunt u overwegen te starten met onze MBI orientatie . Deze analyse biedt u een gedegen voorbereiding en wellicht dat extra inzicht dat u nodig had om de stap naar het ondernemerschap via een management buy in te maken.

Opinie

Focus

“Gelukszoekers zonder geld, die niet weten wat ze willen”. Er heerst scepsis bij verkopers en hun adviseurs over de MBI-kandidaat. Waar ligt dat toch aan?

 

Lees meer