Nieuws

succesvolle management buy in

Management buy-in Sunshine Loyalty opent weg naar verdere groei

FD | 23 januari 2019 | Hans Maarsen

 

Sunshine Loyalty B.V. is middels een management buy-in overgenomen door Berend Berger en Wido Duncker. De overname werd mede mogelijk gemaakt door BuyInside en investeerders Pieter Schoen en Theo de Rooij en opent de weg naar verdere groei van Sunshine Loyalty in de Benelux en Duitsland.

Sunshine Loyalty ontwikkelt onderscheidende spaaracties en retail promoties voor supermarkten en tankstations in Nederland, België en Duitsland. Het bedrijf is bekend van succesvolle eigen merken, zoals de Swizzel kinderknuffel, Swizz hoofdkussens en dekbedden en de exclusieve TopCar modelauto’s. Vanuit Best bedient een enthousiast team van 32 medewerkers de Nederlandse, Belgische en Duitse retailmarkt.

Sunshine Loyalty werd in 2006 opgericht door Johan van Eck en Hans Bartelings. Als leverancier van hoofdkussens, dekbedden en seizoenartikelen aan drogisterijen werd de onderneming een toonaangevende partij in het ontwikkelen en uitvoeren van spaaracties voor lokale en regionale supermarktondernemers.

In recente jaren heeft Sunshine Loyalty haar marktpositie verder verstevigd. Als geen ander thuis in effectieve klantenbinding, bouwde het met een gevarieerde productportfolio, snelle service, flexibiliteit en leveringsbetrouwbaarheid de trouwe klantengroep verder uit. Zo kan Sunshine Loyalty binnen één week een complete spaaractie op de winkelvloer realiseren, waarbij de ondernemer volledig wordt ontzorgd.

Onlangs hebben Johan van Eck en Hans Bartelings hun aandelen verkocht aan Berend Berger en Wido Duncker en mede-investeerders Pieter Schoen en Theo de Rooij. De nieuwe eigenaren gaan zich vooral richten op het versterken van de positie van Sunshine Loyalty in de Benelux. Ook zullen zij zich met een gevarieerde consument-gedreven portfolio richten op verdere groei in Duitsland.

BuyInside heeft Berend Berger begeleid in de voorbereidingen op zijn MBI plannen en vervolgens in zijn zoektocht. Tijdens dat zoekproces heeft BuyInside de bemiddeling tot stand gebracht tussen Berend Berger en Wido Duncker.

Berend Berger heeft 16 jaar ervaring als adviseur bedrijfsstrategieën, fusies en overnames, en als retail & consumer sectorspecialist in Europa en Azië voor banken waaronder ABN AMRO, Royal Bank of Schotland, CIMB en Rabobank.

Wido Duncker vervulde verschillende sales- en marketingfuncties bij PepsiCo International en Coca-Cola Enterprises. De afgelopen 7 jaar deed hij bij BrandLoyalty brede internationale ervaring op in de sterk groeiende Loyalty business.

Pieter Schoen is succesvol serieondernemer en heeft onder andere de Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) opgericht.

Theo de Rooij heeft uitgebreide financiële ervaring bij onder andere VOPAK, NLE en YOUFONE.

Met de gezamenlijke ervaring, marktkennis en financiële slagkracht van de nieuwe eigenaren  verwacht Sunshine Loyalty haar ambitieuze groeiplannen, zowel in de Benelux als daarbuiten, te kunnen verwezenlijken.

FD | 23 januari 2019 | Hans Maarsen

 

Sunshine Loyalty B.V. is middels een management buy-in overgenomen door Berend Berger en Wido Duncker. De overname werd mede mogelijk gemaakt door BuyInside en investeerders Pieter Schoen en Theo de Rooij en opent de weg naar verdere groei van Sunshine Loyalty in de Benelux en Duitsland.

Sunshine Loyalty ontwikkelt onderscheidende spaaracties en retail promoties voor supermarkten en tankstations in Nederland, België en Duitsland. Het bedrijf is bekend van succesvolle eigen merken, zoals de Swizzel kinderknuffel, Swizz hoofdkussens en dekbedden en de exclusieve TopCar modelauto’s. Vanuit Best bedient een enthousiast team van 32 medewerkers de Nederlandse, Belgische en Duitse retailmarkt.

Sunshine Loyalty werd in 2006 opgericht door Johan van Eck en Hans Bartelings. Als leverancier van hoofdkussens, dekbedden en seizoenartikelen aan drogisterijen werd de onderneming een toonaangevende partij in het ontwikkelen en uitvoeren van spaaracties voor lokale en regionale supermarktondernemers.

In recente jaren heeft Sunshine Loyalty haar marktpositie verder verstevigd. Als geen ander thuis in effectieve klantenbinding, bouwde het met een gevarieerde productportfolio, snelle service, flexibiliteit en leveringsbetrouwbaarheid de trouwe klantengroep verder uit. Zo kan Sunshine Loyalty binnen één week een complete spaaractie op de winkelvloer realiseren, waarbij de ondernemer volledig wordt ontzorgd.

Onlangs hebben Johan van Eck en Hans Bartelings hun aandelen verkocht aan Berend Berger en Wido Duncker en mede-investeerders Pieter Schoen en Theo de Rooij. De nieuwe eigenaren gaan zich vooral richten op het versterken van de positie van Sunshine Loyalty in de Benelux. Ook zullen zij zich met een gevarieerde consument-gedreven portfolio richten op verdere groei in Duitsland.

BuyInside heeft Berend Berger begeleid in de voorbereidingen op zijn MBI plannen en vervolgens in zijn zoektocht. Tijdens dat zoekproces heeft BuyInside de bemiddeling tot stand gebracht tussen Berend Berger en Wido Duncker.

Berend Berger heeft 16 jaar ervaring als adviseur bedrijfsstrategieën, fusies en overnames, en als retail & consumer sectorspecialist in Europa en Azië voor banken waaronder ABN AMRO, Royal Bank of Schotland, CIMB en Rabobank.

Wido Duncker vervulde verschillende sales- en marketingfuncties bij PepsiCo International en Coca-Cola Enterprises. De afgelopen 7 jaar deed hij bij BrandLoyalty brede internationale ervaring op in de sterk groeiende Loyalty business.

Pieter Schoen is succesvol serieondernemer en heeft onder andere de Nederlandse Energie Maatschappij (NLE) opgericht.

Theo de Rooij heeft uitgebreide financiële ervaring bij onder andere VOPAK, NLE en YOUFONE.

Met de gezamenlijke ervaring, marktkennis en financiële slagkracht van de nieuwe eigenaren  verwacht Sunshine Loyalty haar ambitieuze groeiplannen, zowel in de Benelux als daarbuiten, te kunnen verwezenlijken.

Terug naar overzicht